BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

الأربعاء، 6 يناير 2010

ابتسموا بقى

السلام عليكم ..

اخيرا موضوع ملوش علاقه بالكليه ..
الابتسامه دي اجمل و ارق و اسرع وسيله تواصل مع اللي قدامك ..

تصحى الصبح تقابل صحابك بابتسامه .. و يقابلوك برضه بابتسامه .. تحس ان يومك اتظبط .. و ان الدنيا لسه بخير
تخرج م الامتحان و انت مبتسم ايا كان ضرب النار اللي حصل جوه .. بس انت خارج بابتسامه

تمشي ف الشارع في ابتسامه بسيطه على وشك .. مش ماشي تضحك زي العبيط .. لا .. بس في رضى نفسى انت حاسس و محسس اللي حواليك بيه ..

و انت بتكلم اي حد ف اي حاجه بتكلمه ووشك مستوي مفرود كده و فيه حيويه .. بمجرد ابتسامه

ده حتى الابتسامه ممكن تكون رد كافي اوي على كلام كتير ..

و ممكن تصلح موقف كامل على بعضه من اوله لاخره ..

كمان مهمه اوي ف الشات و المسج .. لانها ممكن تغير معنى كلام كتير لو بس اتحطيت ف اخر الجمله ..

انا شخصيا .. في ناس لو ضحكت ف وشي الصبح بس ابتسمت من غير ولا حرف .. بتخلي يومي كله يتغير ترتيبه .. وببقى فرحانه اوي ..

و النبي يا اخوانه .. يا كل واحد حيقرا البوست ده .. خلي ابتسامه دايما مرسومه على وشك .. و انا عارفه و متأكده ان العيشه و الاوضاع اللي حوالينا تخلينا نمشي بنلطم مش مبتسمين .. بس هي فعلا مش ناقصه .. و مش طالبه رسمه الغضب و الارف اللي شايفاها على وشوش كل الناس طول ما انا ماشيه .. فكوها شويه .. ده احنا لسه عايشين والله

يلا بقى سلام .. و ليكم مني احلى ابتسامه :)

13 comments:

Amany يقول...

فعلا لما تشوفى حد مبتسم كدا بتبقى حاجة تانية بتحسى ان الدنيا لسة بخير :)

حتى لما دكتر أيمن يوقفك ويقولك كنتى بتبصى على ايه ف الارض!! (بكل عته) .. ابتسميله ابتسامة بلهاء بس ..هيتكسف من نفسه ويقولك اقعدى وكله هيطلع فى امتحان الشفوى
ابتسمى برضو عادى .. وياريته كان طول شوية فى الكلام ..بجد مش عارفة كنت مستمتعة ليه!!

بكلمك بالامانة مش بهزر والله ..

:) :)

la principessa يقول...

/*حتى لما دكتر أيمن يوقفك ويقولك كنتى بتبصى على ايه ف الارض!! (بكل عته) .. ابتسميله ابتسامة بلهاء بس ..هيتكسف من نفسه ويقولك اقعدى وكله هيطلع فى امتحان الشفوى
ابتسمى برضو عادى .. وياريته كان طول شوية فى الكلام ..بجد مش عارفة كنت مستمتعة ليه!!
*/
=))
كنت عايزة اقولة عالكتكوت!!!
بس حصل خير...
رنا انا ببتسملك مش كدا ؟:D:D?!!

Mostafa Algayar يقول...

:)
:)
:)
ياااااااااااه اخيرا وجهة نظري وصلت والله انا بنادي بالكلام دا من زمان بس مين ضغوط الحياه ما زالت اقوى
(حلوه ما زالت اقوى دي لغه عربيه فصحى)
:D
بس فعلا مفيش احلى من الابتسامه
تبسمك في وجه اخيك صدقه
بس على العموم هنسمايل يوم الاحد لحد ما ربنا يكرمنا
:D
واخيرا هستعير الكلمه الاخيره
" و ليكم مني احلى ابتسامه :)"

Rana يقول...

amany
=====
دكتر ايمن .. هو فيه زي دكتر ايمن و لسان دكتر ايمن و خفه دم دكتر ايمن

يا رب سامحني ع الكدب ده ..
انتي كان لازم تزقوليه بطوبه يا اماني انتي الغلطانه :D

basma
=====
يا بنتي ده انتي اجدع ابتسامه بتطلع منك .. ما شاء الله وشك بيضحك لوحده :)

Mostafa 2l gayar
================
ما انا قلت لحضرتك قبل كده .. انك رمز التفاؤل ف الكليه دي ..

ما شاء الله بجد يعني :)
واستعير طبعا :)

hunikal
=======
=))
انا غلطانه اني قلت انها ممكن تكون رد كافي على كلام كتير:D

BooDy يقول...

اه انا فاكر اني كنت عملت موضوع مخصوص بيتكلم في موضوع الاموشنز بتاعة الميل دي :D

eman D. يقول...

=)) =))
ana wa23a mn el de7k ...

fakreeeni a2olk enk 3asal emma ashofk ..
ana wallahy bab2a gaya mobtasema el sob7 bs tal3et el selem b thed kol 7aga....:D

ah .. w fakareeni a2olk t3'ayari ra2yek :D
love u :)

Angel يقول...

رنا رنا
:D :D :D :D =))))

غير معرف يقول...

nice topic : )

w ya rab nefdal 3la6oool motfa2leeen mobtasmeeen

thanks

: )

MY FATE يقول...

:)
انا بأحب أبتسم جداا والله
وكنت وأنا صغيرة أول ما عرفت أن الإبتسامة فى وجه أخيك صدقة
بقيت أمشى فى الشارع أبتسم للناس كلها
للأسف طبعا لما كبرت ما بقتش أعرف أعمل كده زي الأول
بس ساعات كتيرة بأرجع أعملها وأمشى أبتسم فى وش الناس ويفتكروني هبلة :D
بس مشكلة
الابتسامة حاجة مهمة جداا فى حياتنا
بس المهم تبقي طالعة من جواك وحاسس بيها قوي لأن ساعات كتيرة بنبتسم بدل ما نعيط والإبتسامة دي بتبقي صعبة
وادي ابتسامة اهو :)
سلااام يا رنون :)

senioreta يقول...

فعلا والله ما اجمل الابتسامة
لما يكون البال رايق او لما نكون فاضين
بس على العموم :) :)

والابتسامة بتنور الوش برضو

Mirage يقول...

^_^ ^_^ ^_^

Rana يقول...

Boody
=====
yah i remember ..
7o2o2 2l melkeya 2l fekreya ma7foza ya bashmohandes :D

emanD.
======
allah yekrmk thanx :)
a3'yer ra2yee ?? wallah ma ana fahma 7aga bs ..mashy :D
love u more :)

ange
====
خدي وقتك يا مياده :D

falcon
======
rbna ye5alik ..thanx 4 ur pass :)

sarah
=====
ايوه انا عايزاكي كل ما تلاقي نفسك فاضيه اضحكي :D

senioreta
=========
اضف الي معلوماتك .. بتنور الوش :D
منوره البلوج والله :)

mirage
======

استمري يا نسمه .. انتي ضحكتك اصلا رائعه :)

ciscawy يقول...

just smile :)
BTW ,nice theme :D