BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

الثلاثاء، 28 يوليو 2009

اصطبحنا و اصطبح الملك لله

ما كنا نايمين ..
والله حرام ..
للاسف المبالغ فيه .. بيتنا موقعه استراتيجي جـــــــدا ..
ساكنين قدام مستشفى !
طب و ايه يعني ؟ .. و ايه يعني ؟؟ لا يعني كتــــــــــير .. ساكن قدام مستشفى يعني لازم تصحى كل يوم على صوت " يــــــــــــــا لهوي , يا خبر اســــــــــــود , سبتني لمين بعدك , ده لسه عريــــــــــــس , لا ! حــــــــــرام , ربنا ينتقم منكـــــوا " ..
كل يوم او بدون مبالغه يعني يوم و يوم .. اصحى على اصوات الصريخ دي ..
واحد مات تلتف العيله كلها حوالين بعض و يبدأ النواح و الصريخ ..
السؤال بقى .. هو انتي لما تعملي كده هو حيرجع تاني ؟ و لا لما تقولي ربا ينتقم منكوا ده على اساس انهم السبب ؟؟
الست بتاعه النهارده بقى .. افورت منها شويه .. ما اكتفتش بالصريخ و اللطم .. لا طلعت ف الشارع و رمت نفسها ف الارض و راحت قالعه الطرحه .. و صويت و لطيم و مش ماشيه من هنا !!
الناس يشيلوها م الارض ترمي نفسها زياده ..
لا اله الا الله بجد .. و حسبي الله و نعم الوكيل فيها هي بجد .. اللي بتعمله ده حرام و فضحت الدنيا وقومتني انا م النوم مفزوعه افتكرت حصل حاجه ف البيت .. و ف الاخر روحت ..
طب كان لازمته ايه ؟؟؟ خدتيه ف ايدك بقى تاني و انتي ماشيه ؟؟
و الله ما انا عارفه اخرت المستشفى دي ايه ؟؟
كده انا اللي حدخلها قريب :(
يا رب بكره المستشفى تديني اجازه و انام والنبي كام ساعه على بعض :(

7 comments:

Mostafa Algyar يقول...

ربنا يصبركم على بلاء الجيره
اصعب حاجه لما يكون الواحد ساكن جنب مستشفى والله انا عارف ومجرب قبل كدا سكني القديم برضو كان جنب مستشفى ونقلنا بسببها
بس المره دي جنب جامع برضو مشكله كل شويه الراجل يرفع المكرفون ويعلي الصوت على الاخر وصوته اصلا مش حلو ويقول
شيلوا العربيات من جنب المسجد واللي بيرمي زباله يشلها وفلان اتجوز وفلان مات وهكذا كل شويه موضوع شكل والله الواحد مش عارف يروح فين

BooDy يقول...

ربنا يصبرك و يصبرنا


احنا ممكن نلم من بعض و نروح نقعد في المريخ

هيبقى أهدى و أريح برضه :)

MY FATE يقول...

لا حول ولا قوة الإ بالله
الناس دي فعلا الواحد عمره ما هيقدر يفهم هما عاوزين ايه؟؟!!!
المشكلة الأكبر أنك استحاااالة تقنعيهم أن ده حرام وما ينفعش نعمل كده
ربنا يهديهم
أنا بقول نلم ونطلع على القمر أقرب :)
سلااام يا رنون

Rana يقول...

Mostafa2lGayar
=============
هههههه, زباله و اجوز و طلق , ده ما صدق لقى الميكروفون بقى ..

Boody
====
المريخ قريب .. احنا عايزين بلوتو ,نبتون حته مطرفه بعيد عن الارض و عمايلها :)

MyFate
=====
والله يا بنتي الناس بتشيلها حته عشان تعد ع الكرسي .. ابداا هي الارض و قدام الناس كلها لما اتفضحت .. و برضه هموت و اعرف وصلت ف الاخر لايه ؟
سلام يا سو :)

Ahmed Samir يقول...

طب يارييييييييييت
نفسي احس ان فيه بني ادمين عايشين
جمبنا حاسس ان انا عايش ف صحراااا
هوووووووووووووو خالص :D
هدوء يفررررررس
فين ايام لما كنت ساكن ف توريل
الواحد كان متعود ع الدوشه
يلا ربنا يصبركوا جميعااااا :D

mr metoo يقول...

انا وكذلك من الشعب اللى عايش فى صحراا
على رائى حلمى بتمنى اى كلب يعدى يهوهو

بس بلنسبة للموضوع هى مسئلة صدمة
الصدمة لو جيت حد فاهم متعلم هايرجع لربنا ويهدى نفسه لكن لو حد مش متعلم ريفى وابنها ضناها توفى وسنه صغير الصدمة بتبقى كبير ومبتفكرش بعقلها اكتر من قلبها

فا ربنا يهدى الجميع ويصبرنا جميعا برده

غير معرف يقول...

ربنا يصبرك وانا مع فكرة عبدالله
نهاجر ونسيب الارض
:lol:
والله فكرة جااامد جدااا
:)
او اسهل .. عزلوا من البيت
:D